Kennisbank
SCIOS Support > Help Desk SCIOS portaal > Kennisbank

Zoeken:


Import CSV bestand in Excel

Oplossing


Het CSV-bestand dat uit het SCIOS-portaal geëxporteerd kan worden, kan op de volgende manier in Excel worden geïmporteerd:

  1. Maak een leeg Excelblad aan (nieuw bestand)
  2. Ga naar de tab Gegevens in het lint
  3. In het blok 'Externe gegevens ophalen' moet de optie 'Van Tekst' worden gekozen
  4. Selecteer het CSV-bestand dat geïmporteerd moet worden
  5. De wizard 'Tekst importeren' verschijnt
  6. In Stap 1 moet de keuze op 'Gescheiden' staan
  7. Klik 'Volgende'
  8. In Stap 2 moet het vinkje bij 'Komma' gezet worden (het vinkje bij 'Tab' mag weg)
  9. In Stap 3 kunnen verfijningen worden aangebracht, m.n. de eigenschappen van de velden gedefinieerd. Dat kan later ook in het Excelblad
  10. Klik 'Voltooien'
  11. In het volgende blad kunt u nog bepalen waar de gegevens geïmporteerd moeten worden. Dit hoeft doorgaans niet gewijzigd te worden.
  12. Klik OK
  13. De gegevens verschijnen in de Exceltabel

 

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Ik heb een administratie die centraal afmeld, hoe kan ik dit het beste oplossen?
Wat zijn de gevolgen voor de verandering van de Wobbe-index of omstelling van L-gas naar H-gas?
Artikel details
Artikel ID: 61
Categorie: Bestanden uploaden en downloaden
Datum toegevoegd: 30/06/2017 10:03:20
Aantal bekeken: 29
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 5.0/5.0 (1)

 
« Ga terug